Přeskočit na hlavní obsah

Psychospirituální krize


„Narodil jsem se v roce 1914,“ ale to je vlastně jedno. Člověk se narodí, aby byl spasen. Spasen tím že žil, spasen tím, že se nezabil (alespoň ne bezdůvodně), ale je úplně jedno kdy. Vidí před sebou řady osob, které umřely, aby mohli další žít. Aby tihle další mohli žít a být osobou nesrozumitelně.

„Z Choroby jsem se probral ve věku čtyřiceti pěti let,“ když jsem poznal zvířecí šlachovitost vyduněného srdce. Je to svár. Sráčem a bezmezným proti kategorické prchavosti, když jsem spíš flegmatickým slizem. Jsem mnohost kombinací sžíranej nervem přístrojové desky. Trouchnivění nad hrobem. No, ležím si tam. Hovním.

„Což nutně když se básník dusí exodus následovat musí?“ Smrtelně životnej. Sakra. Radši bejt mrtvej, než zkusit chytit chvilku mezi prsty. Sevřít do dlaně. Proplést kloub po kloubku. Čekat na čekání. Není zbytí. Je to mor. Mor v závitech, aby zrezavěly. Ale tyhle závity nerezaví, říká se to.

„Uprostřed stepí, hor nebo neproniknutelných lesů,“ budu pečovat o své Já. Že nejsem součástí, ale vytržený z kontextu. Budu přemýšlet, co se každou chvilku děje. Co jíš. Co piješ. Co spíš. A uvědomovat si, že na světě jsou jenom symboly. Neexistuje láska, protože tady je všechno jen na oko. Je to pěst na oko. Jednou nohou v kobce, abych uchránil svůj život a ještě se snažit, abych utrhl kousek toho pathosu z toho, co je za věcmi. Loutky.

„Hovoří se zde svéráznou městskou mluvou,“ protože nikdo neumí držet hubu. Tuny slov, ke kterejm se teď, když rozumím všemu, spouštím, abych si tu řekl, že vlastně je všechno na Hovno, protože mi do to dává smysl, jenže já mu rozumět nechci. Člověk rozumí všemu od prvního dotyku a pohledu, ale nikdy neví, proč to doopravdy je. Proč? A čím víc přemejšlím, tím víc si vzpomínám na věci, kterejm už nerozumím vůbec.

„Otylý, statný Tur Mulligan se vynořil ze schodů,“ a čekal na čekání. Guess what... ne, to nemá cenu. Jadernost ze mě přetýká. Zbabělec, který nezná pravý důvod!

Populární příspěvky z tohoto blogu

lepkavá

země chladne a rotuje kosmem. už zchladla natolik, že své vrásky polila deštěm. pumpuje lávu. na hvězdy už není vidět. seju kamení, takže nesklízím. soukromé teritorium ryb, který kotvěj v hlubině. kontemplujou. drtěj si zobáky nenažranou lží. ještě že myslím na všechny. kila práce. ještě že.

Covida Bartošová aneb komparz na ctyři

„Nechceš si zahrát bulvárního novináře v druhý sérii Ivety? Bude to max na pět hodin...“ Dorazil jsem ráno, trochu nevyspalej a nervózní, k Hlaváku, kde se točilo. Ujal se mě tam hned úlisnej ale vtipnej břichatej týpek Kamil. V bílý mikině tam komandoval různý chlapy, některý vypadali, jako kdyby na Hlaváku i přespávali. Nahodili na mě devadesátkový pončo a vlasy připlacli lakem na vlasy. Při čekaní na set mi ve stanu jeden bejvalej starší novinář pouštěl svatební videa, který teď točí, protože je to klidnejší práce než v deníku. Ok - táhlo mu z huby na dva metry a pak mi ukazoval, že fotí taky třeba kabelky, produktovky. Tyvle, hele jdu ven. Tam potkám týpka Michala. Vtipný, jeli jsme s nim par dní zpátky Überem, kde nám vyprávěl, že staví base u filmu. To už nás ale vede břichatej týpek Kamil s mečivým hlasem do Automotoklubu. V prvním patře, v načervenalým sále jsme si s komparzisty sedli a půl hodiny čekali v zimě. Bylo nás tam dvacet, fiktivních novinářů. Kamil mezi náma ze začát...

Jakoby to záleží

Usazuju se jako prach na židli. Pomalu a nepozorovaně – snad jenom ta paní, co si vykouřila zdraví už za svýho mládí z okna, mě vidí. A trochu se klepu, protože uvnitř je zima. Chladnoucí popel, který šum rozfouká po ulicích. Tu sousedku od naproti jsem znal. „Koho zajímá můj názor?“ vykřikla. „Promiňte, teď se mi do cesty připletlo pár slov: deprese v konzervě. Slyšíte mě i tam vzadu? Nebo mám řvát ještě víc? Tak – tiše,“ artikulovala s přehnanou přísností a dolním rtem se dotýkala svého dekoltu, až si kousla omylem do bradavky. Zařvala a škubla si se svým mimickým strojem, div jí nevyhrkly bolestí slzy. Stroj byl věšák s kolečky, na kterém si vozila svůj výraz. Sice si neviděla si na špičku nosu, ale viděla si do huby, kam si obvykle patrony Chlordiazepoxidu dávala. Když dostala za přednášku rozumné penízky, jo, ty se pak utrácely samy, jen se po nich zakouřilo. Po hodině nechala v krabici od banánů svůj dobrý dojem, aby si ho mohli studenti rozebrat. Koho zajímá můj názor, p...